טרנדים חדשים ותערוכות מובילות סביב הגלובוס – חלק ב

אחרי התעניינות מצידכם בנוגע לחלק א’ של הפוסט הזה, לא יכולתי שלא לעמול קשה בשבילכם על חלק ב’.

הבטחתי שמי שינחש נכונה על מה אדבר בחלק הזה של הפוסט, יככב בו ויקבל את הקרדיט אך לצערי לא הייתה אף תשובה נכונה.  לא נורא, אני בטוחה שתצליחו יותר בפעם הבאה 🙂 תהדקו חגורות ויחד נצא לשלב הבא במסע לגילוי שילובים יוצאי דופן ושניים מהטרנדים החמים ביותר בתעשיית הרכב כיום, בדרך גם אספק לכם הצצה לאיך אנחנו מיישמים את הדברים אצלנו בסטודיו וכיצד גם אתם יכולים. אז בואו לא נאריך במילים וניגש ישר לחלק הבא במסע שלנו, שני הטרנדים הנותרים שכה הרשימו אותי בתערוכת ה-IAA יוצאת הדופן בפרנקפורט.

ford-salone2015-featured

הטרנד הירוק וטרנד החזרה לטבע –

בעוד הטרנד הראשון הוא תהליך טבעי של התפתחות תרבותית וחשיפה לסגנונות שונים ברחבי העולם, הרי שהטרנד השני הוא בעיקר מהלך של התרסה, מהלך של מרד נגד כל מה שאנחנו מכירים עד עכשיו ומתחולל בקרבנו בשנים האחרונות כמו המודרניזציה והמירוץ הטכנולוגי.

האמת היא שלאנשים נמאס מהאורבניות המואצת, מהמודרניזציה הדורסנית, מהטכנולוגיה הקרה. אנשים רוצים לחזור לטבעי, לפשוט, לביתי. בנוסף, תוסיפו לכך את העובדה כי גם כדור הארץ הולך ונהרס לאטו, תקבלו טרנד ירוק, סביבתי וחשוב מאוד.

לאחר שנים ארוכות של דעיכה, חזר הפולימר (או בשפה שאינה מקצועית-פלסטיק) לפרוח בעולם העיצוב התעשייתית ולהשתלב במגוון מוצרי מדף. זאת לצד פריטים רבים העשויים מחומרים טבעיים, בעיקר ארוגים או רקומים, אשר יופיעו על וילונות, ספות ושטיחים. כמו כן, גוברת מגמת השימוש בחומרי גלם מחוספסים וגסים השומרים על חזותם המקורית, כגון אריחי קרמיקה גסים, פינות אוכל מעץ אלון מבוקע, או קירות בגוון בטון. מה שמחלחל גם לתוך תחום הרכב בצורת שימוש בצבעי מט או שילוב קנבוס טבעי (או בשמו היותר עממי-המפ) בפנים הרכב.

עד כה לא ראיתי משהו ממש אקולוגי, סביבתי-אנושי. לא נתקלתי יותר מידי במהפך מהנוצץ והמנוכר חזרה לאדמה, למשהו נגיש וטבעי. תמיד הפריע לי שלוקחים חומר ומעבירים אותו המון תהליכים על מנת להוציא ממנו משהו ממוחזר, ולכן כל כך נהניתי לראות בתערוכת ה-IAA שהשימוש במחזור חכם ובאמת מצדיק את כל התהליך. הכי כיף היה לראות את המחזור שעושים מרצדס – מחזור שלא מזיק, אלא שימוש נכון באדמה וביכולות שלה. פשוט חוזרים לחומרים שנגישים להם וקיימים במדינה. 

ישנם פרויקטים בודדים מהסוג הזה, אחד הפרויקטים האהובים עלי זה הפרויקט של שיר אתר, כיסא עשוי בד לבוד מחומרים ממוחזרים. מה שחכם בפרויקט הנוכחי, הוא השימוש הנכון בשאריות של מפעלים ויצירת שפה חדשה ונפלאה מפסולת. פרויקט נוסף ונפלא שייך למעצב שחר יעקובי, מדובר בחוטי חשמל צבעוניים שעברו גריסה במפעל ואין מה לעשות איתם, הוא ממיס אותם לתוך תבנית ומקבל כיסא או כל דבר אחר. החוכמה היא בשימוש מחדש בחומר ללא יותר מידי תהליכים מיותרים. ולסיום, כמובן שאסור לשכוח את האחים קמפנה והעבודה המטורפת שלהם משאריות חומרים של לואי ויטון ב- EXPO שהתקיימה במלאנו 2015.

שיר אתרי

שחר יעקובי

לואי ויטון

לואי ויטון

אמנם לא כל בכל פרויקט זה נדרש אך בסטודיו אנחנו משתדלים למחזר, להשתמש בחומרים פחות מזיקים ומנסים לעזור כמה שזה אפשרי. אנחנו לא ממש מאמינים במה שקיים היום, הרוב הוא טרנד חולף ולא יעיל- דורש הרבה יותר אנרגיה מאשר יצור של משהו חדש, יקר יותר, פחות נגיש ומפספס את כל המטרה שלו. לעומת זאת, השימוש בחומר אקולוגי מעט יקר יותר, אך זמין יותר. בחירת החומרים אצלנו בסטודיו מתייחסת בדיוק לדברים האלו- טכנולוגיות יצור וצורת המוצר שנובעת מהחומר. אתם מוזמנים לפנות אליי לבקשת טיפים או ייעוץ בנוגע לשימוש בחומרים אקולוגיים או ממוחזרים, אשמח לענות לכם על כל שאלה.

טכנולוגיה כחלק בלתי נפרד מהכל

עיצוב רכבים מבחינתי זה השילוב המושלם בין הנדסה ועיצוב – איזון אידיאלי שמוכיח שחייבים את שניהם יחד. הטכנולוגיה המתחדשת היא חלק בלתי נפרד מאותה הנדסה והיא משפיעה מהותית על השוק,  כאשר הדיאלוג בין העיצוב לטכנולוגיה הוא חלק בלתי נפרד מזה.

בשנים האחרונות, ישנה התפתחות מהירה ומרשימה בשילוב הטכנולוגיה בעולם הרכבים. תראו לדוגמא חלק מהפיתוחים המבריקים לאחרונה: חיישנים לזיהוי עצמים ובלימה חכמה, רכבים אוטונומיים, שילוב ממשקים בין מחשב הרכב לנייד שלכם ולמפות. כל אלו הן רק דוגמאות על קצה המזלג.

לדעתי, המרשימים ביותר בתערוכה בתחום הטכנולוגי הם, פעם נוספת, מרצדס. האיזון המושלם שלהם בין הטכנולוגיה לנהג עצמו וסביבתו לא משאירה אף אדם אדיש.

כרום קאסט

גוגל קארדבורד

פלירט

ומה איתנו? אנחנו בסטודיו משתדלים להתייחס להתפתחות הטכנולוגית ולחבק אותה באהבה. עם זאת, האמונה שלנו היא שכל דבר צריך להיות במינון. איננו יכולים להתעלם מההתקדמות הטכנולוגית אך אנו יכולים לשלוט בחשיפה שלנו אליה ובמינון שלה בחיינו ובמוצרינו (כי אנחנו לא רוצים להיות אלו שמופיעים במחקרים שאומרים שהנייד יכול לטמטם אותך).

אז כנראה שאני לא אחנך אנשים מחדש אך באופן אישי אני בעד לא לפחד ממנה, לאמץ אותה ובעיקר לעשות בה שימוש נבון. רוצים לשמוע עוד על שימוש נכון ונבון של טכנולוגיה במוצרים מותאמים אישית? אני באופן אישי וצוות הסטודיו לצידי עומדים לרשותכם לכל שאלה, בקשה או הזמנה. אז אל תתביישו, אנחנו לא נושכים 🙂

לסיכום,

תערוכת ה-IAA מספקת הצצה נדירה ומיוחדת לעולם הרכבים בשלל תחומים- עיצוב, הנדסה, בטיחות, טכנולוגיה ועוד. גם אם אינכם אוהבי רכבים, בטוח שתמצאו את מה שישרה עליכם השראה או התרגשות באירוע הזה. אני באופן אישי לא יכולתי להתעלם מהשילוב הייחודי של אקולוגיה בתהליכי הייצור, עבודות המשטחים יוצאות הדופן והשכלולים הטכנולוגיים שהופכים את תעשיית הרכב למכלול שלם של הנאה ויעילות. התערוכה מגדירה באופן מושלם את עולם עיצוב המוצרים- שילוב מושלם של עבודות עיצוב עם הנדסה וטכנולוגיה מהמתקדמות בעולם.

אז אם אהבתם את הפוסט הזה, אל תתביישו לפנות אליי לבקשת תמונות מטריפות נוספות, החלפת חוויות או טיפים בנוגע לתערוכה הבאה (כדי שלא תמצאו את עצמכם שם בסופ”ש, לדוגמא) 

נ.ב

אם הפוסט הזה עשה לכם חשק לעוד, אתם מוזמנים לראות מה היפנים יודעים לעשות בתחום תערוכות הרכב. חגיגה של צבע וטכנולוגיה שלא תרצו לפספס:

http://www.tokyo-motorshow.com/en/

https://www.facebook.com/tokyomotorshow2015/?fref=ts&ref=br_tf

  Tags: , , , , , , , , , , , , ,

  studiordd@gmail.com  /    15/11/2015  /   car design, exhibition, Inspiration, Posts  /   0 Comments

Leave a Reply